Üzemanyag- és szívórendszer tisztítás

Szívesen alkalmazott módszer a korszerű belső égésű motorok károsanyag kibocsátásának csökkentésére és egyben a hatásfok növelésére, ha az üzemanyagot közvetlenül az égéstérbe juttatjuk. A direkt befecskendezés feltétele az injektor (benzin vagy dízel) égéstérbe történő becsatlakoztatása.

Ennek következménye lehet, hogy az érzékeny fúvókafej kapcsolatba kerül a kipufogógázokkal (többek között korommal). A mindenkori vezetési módtól és az üzemanyag minőségétől függően a fúvókafej kiömlőnyílásain hamar lerakódások alakulnak ki. Ezáltal a befecskendezett üzemanyag és levegő keveredése már nem lesz oprimális, ami az üzemanyag fogyasztás és ezzel együtt a károsanyag kibocsátás növekedéséhez vezet.

Következményképpen több égési maradvány, pl. korom keletkezik, mely azután eltömi az apró nyílásokat. Ez újabb tökéletlen égést okoz és akár az injektor blokkolásához illetve a rendszer leállásához is vezethet, ami költséges szerelési munkákkal járhat. A direkt befecskendezésű benzines és dízelmotorok további problémája a szívórendszer tisztításának elmaradása. A szívórendszer szennyezése egyrészt a szelepátfedésnél visszaáramló füstgázból ill. a forgattyúház szellőzéséből (lerakódások a beömlő szelepeken), másrészt a füstgáz-visszavezető rendszerből ered. A füstgáz- és szívótraktus közötti kapcsolat okozza részben a nagymértékű lerakódásokat a motor szívóoldalán. Az ebből adódó problémák sokrétűek lehetnek - a teljesen elszennyeződött szívótraktustól kezdve a hibás füstgázszelepen át a rosszul záró beömlő szelepig és az ezzel járó kompresszió vesztésig.

Végeztessen szakszerű karbantartást autóján!